Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu

Lucknow

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 Februari 2008 | India, Lucknow

Op mijn laatste ochtend in Varanasi wilde ik nog van een laatste kopje chai genieten met uitzicht op de ganges, toen ik opeens Ramo zag fietsen. Hij hoorde eigenlijk op school te zijn, maar hij had geen zin... (dus net als zoveel westerse kinderen...)
Dus nodigde ik hem uit om een kopje chai met mij te drinken voor ik ging. Op weg naar mijn guesthouse vroeg hij waar dat nou precies was, aangezien hij de naam Anand niet kende en hij bijna alles in Varanasi kent, dus liep hij met me mee.
Toen zei hij, oh je verblijft in dobihouse, dobi staat voor de plek en de mensen die de was doen en aangezien het daar in staat heet het dobihouse. En toen zei hij: maar dan zijn we buren en toen liet hij me zijn huis zien, wat inderdaad het gebouw ernaast was!
Toen hij me even later met al mijn spullen buiten zag komen bood hij aan om me te helpen met het regelen van een riksja (want hij kent iedereen) en is toen zelfs met me mee naar het station gegaan en heeft me uitgezwaaid! echt te leuk!

De trein was prima, hij was vrij leeg en de enige andere passagiers in mijn hokje waren ander touristen, dus erg gezellig!

Bij aankomste in lucknow stond de broer (en partner in het juweliersbedrijf) op me te wachten en samen hebben we toen Manoj opgehaald van het vliegveld. Kennelijk kwam hij speciaal voor mij eerder terug!
De auto waarin we reden was een heel oud wrak en valt half uit elkaar, dus toen ze zeiden dat ik een klein onderkomen in hun kantoortje zou krijgen verwachte ik ook echt een klein hokje. In plaats daarvan zit ik in een riante kamer, 1 van de 4 slaapkamers in een riant appartement in het centrum van de stad. Alle vloeren zijn van mooi marmer, er zijn verder 3 badkamers, allen met warmwater, wat heel bijzonder is hier in india!

De afgelopen twee dagen ben ik dus op sleeptouw genomen door manoj en heeft hij me de hele stad laten zien! Wat een mooie gebouwen staan hier, maar er is geen tourist te zien, bijna niemand die hier naar toegaat! Wat wel erg grappig is, is dat overal in de parken stelletjes zitten, omdat ze beide niet bij hun thuis samen mogen zijn, zijn ze "stiekem samen waar niemand hun ziet" met als gevolg dat om de 4 meter een ander koppel zit!
Ook ben ik in een aantal moskee's geweest, heb nooit geweten dat ze zulke vervente verzamelaars van kitch objecte zijn! Het gehele plafond is volgehangen met de grootste verscheidenheid aan kroonluchters, in alle kleuren vormen en maten zie je ze, bijna allemaal kapot! en verder is alles van gekleurd alumium gemaakt, best bijzonder!

Vanavond genoten van een gezellige familie maal, nog een derde broer was er met vrouw en een zus met man en 2 kinderen! Morgen vlieg ik naar goa, dus dat is weer totaal iets anders!
hou jullie op de hoogte!

liefs christine

  • 22 Februari 2008 - 11:44

    Mic:

    jeetje jij zit ook niet stil. Wat fijn dat er zoveel mensen om je heen zijn die je opvangen en je rondleiden, moet wel een goed gevoel geven. dikke zoen

  • 23 Februari 2008 - 12:15

    Wybren:

    Waar op de kaart ligt Lucknow precies? Kan het niet vinden! (ligt waarschijnlijk aan mij :P)

    Ik ben echt té jaloers op mam en pap :P Ik wil ook naa india!!! :D

    xx

  • 24 Februari 2008 - 14:35

    Dick H.:

    Wat leuk om uw reisverslag te lezen!
    hoewel U mij niet kent, was ik speciaal geiinteresseerd in Lucknow ( ook wel Lukhnau , geloof ik ?)vanwege ,t feit dat mijn zoon daar voor 2 jaar als piloot-instructeur gaat werken. Zo kwam ik op uw site terecht.Ik wil hem dan zeker opzoeken en heb nu al een klein beetje een beeld....misschien heeft u nog meer aardige tips (over accomodatie , duur van de treinreis naar varanasi etc.) en mag ik nog eens mailen.Mijn adres is dickhil@hotmail.com. Ik wens U nog heel veel reisplezier in India ! hart. groeten,Dick Hilarius , Leiden

  • 24 Februari 2008 - 22:27

    Clairette:

    weer een leuk en kleurrijk verslag!! En wat leuk dat je van wildvreemde mensen reacties krijgt ( zie hieronder dick h.) Volgens mij heb je straks heel India gezien.... Liefs, Clairette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Lucknow

Mijn eerste reis

india

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2008

reizen met familie

03 Maart 2008

Humpi

27 Februari 2008

Goa

21 Februari 2008

Lucknow

19 Februari 2008

Varanasi
Christine

india

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12287

Voorgaande reizen:

13 November 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: