Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu

Mysore

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

01 Februari 2008 | India, Mysore

Deze week ben ik in het mooie Mysore geweest.
Maandag ben ik 's ochtends op de bus naar Vellore gestapt, waar ik twee kaartjes moest kopen, een voor mij en een voor mijn tas... In Vellore ben ik op de trein naar Bangalore gestapt en daar weer op de trein naar Mysore. In principe zou deze treinreis 6 uur duren, maar hij kwam al te laat, reed te langzaam had ook weer een verlate aansluiting en kwam daardoor op een stoptrein en al met al duurde het 12 uur, het dubbele dus.
Gelukkig ben ik overal vriendelijke mensen tegen gekomen. In de eerste trein wilde iedereen graag dat ik zat, in plaats van stond. Eerst heb ik beleefd geweigerd, want zij waren eerst, maar toen ze bleven aandringen ben ik toch maar gaan zitten op een heerlijk plekje bij het raam zodat ik naar buiten kon kijken en wat frisse lucht kreeg wat zeker fijn is!
Daarna kwam er een man naast me zitten die nadat hij wist dat ik uit nederland kwam alles over nederlandse sporters aan me vertelde, hij was er erg trots op dat hij dat allemaal wist. Hij was vooral erg onder de indruk van Floris Jan Bovenlander toen die nog actief speelde, dat was echt de beste speler ooit!
Maar ja, uiteindelijk dan toch de plaats van bestemming gehaald ook al was het om 00:30. Gelukkig was het hotel waar ik heen wilde nog open en hadden ze nog een kamer voor me dus ben toen lekker gaan slapen.
Dinsdag alle bekendste sights bekeken en een tour voor ooty geboekt de volgende dag. Mysore is echt een mooie stad. Het heeft veel mooie gebouwen en het palijs is sprookjesachtig. Bij de ingang werd ik staande gehouden door een gids maar die sprak zo slecht engels dat ik hem niet wilde. Toen wenkte een indiase vrouw me dat ik wel met haar familie en gids mee mocht. Deze mensen waren hier met vakantie vanuit Mumbai en waren erg gezellig, zodat het een plezierige tour was.
Woensdag dus naar Ooty, ik zou om 06:30 worden opgehaald, maar om 06:50 was er nog niemand. Toen heb ik het nummer gebeld wat ik had gekregen voor when in doubt. Helaas bestond dat nummer niet...
Toen belde ik naar de reisorganisatie en die kon ik niet verstaan. Uiteindelijk dus naar de receptie gegaam om te vragen of ze daar voor mij wilde bellen. Bleek dat de tour pas een uur later begon.
Eindelijk dan op weg kwam ik naast een amerikaanse vrouw te zitten die indisch van origine is. 5 jaar geleden is ze met een indische amerikaan getrouwd en met hem naar california verhuisd. Het was voor mij erg fijn dat ze er was, want ten eerste waren zij en haar familie erg aardig, ten tweede kon ze ook voor mij vertalen. Want ook al hadden ze een engels sprekende gids beloofd, die was er niet. Ooty zelf was erg mooi, en de tocht erheen ook. We hebben door uitgestrekte thee plantages gereden en door dichte eucalyptus bossen en zelfs door een nationaal park waar we wilde olifanten hebben gezien.
Donderdag heb ik mijn gemakje er van genomen en ben een beetje door de stad gaan slenteren. En ik heb eindelijk een levende tijger gezien!!! helaas niet in het wild maar in de dierentuin... maar toch ben ik weer onder de indruk van deze beesten en hoop ze toch nog in het wild te zien!
Vandaag de laatste bezienswaardigheden bekeken en mailen en dan zo mijn tas in pakken en dan met de trein naar Chennai. Daar word ik opgehaald door een paar van de zusters van het st Thomas Hospital.
Ook daar zal wel weer mail mogelijkheden zijn dus ik hou jullie op de hoogte!
x chris

  • 01 Februari 2008 - 12:21

    Hilje:

    Spannende verhalen, en zooo herkenbaar, je moet altijd minstens de helft van de reistijd erbij optellen om een reeele inschatting te maken. X

  • 01 Februari 2008 - 12:40

    Irene:

    Hey meid,

    Time flies he! Maar ik begrijp dat je nu helemaal in je eentje op pad bent, best spannend! Zijn de mensen daar een beetje beleefd of toch best opdringerig. Soms denk ik een beetje dat laatste als ik aan Indiërs denk, maar dat zijn allemaal vooroordelen. Het klinkt in ieder geval als een heel gastvrij volk! Hier aardig aan het stormen, ze verwachten zelfs sneeuw, maar eerst zien dan geloven...Heel veel plezier daar en dikke knuffel,

    Irene

  • 01 Februari 2008 - 13:15

    Annebeth:

    Spannend allemaal hoor! En echt dapper dat je er nu in je eentje op uit aan het trekken bent! Gelukkig kom je overal wel vriendelijke mensen tegen; beetje mazzel moet je ook altijd wel hebben!
    Ga nog even naar je foto's kijken; de kleuren zijn zo mooi daar!!

    Liefs,

    Annebeth

  • 01 Februari 2008 - 20:11

    Wikke:

    He Chris,

    klinkt echt super!! Leuk dat je zoveel aanspraak hebt tijdens het reizen, anders is het ook zo alleen he?
    Tot snel,

    x Wikke

  • 03 Februari 2008 - 12:35

    Clairette:

    Wat een ervaringen allemaal!! Ik geniet elke keer weer van je verhalen. Heb je wel genoeg kaartjes in je camera om al je indrukken vast te leggen? Hier is het nu carnaval, mét winterse buien. Hoe groot kunnen tegenstellingen zijn....
    Veel liefs, Clairette

  • 06 Februari 2008 - 10:25

    Leah:

    Hey Chris, wat een verhaal weer, echt een avontuur, van dag tot dag daar!
    Veel plezier met rondreizen.
    Wat ga je in st Thomas Hospital doen>? Omdat die zusters je ophaalden..
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

Mijn eerste reis

india

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2008

reizen met familie

03 Maart 2008

Humpi

27 Februari 2008

Goa

21 Februari 2008

Lucknow

19 Februari 2008

Varanasi
Christine

india

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 12296

Voorgaande reizen:

13 November 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: