Kolkata - Reisverslag uit New Delhi, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu Kolkata - Reisverslag uit New Delhi, India van Christine Vries - WaarBenJij.nu

Kolkata

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

14 Februari 2008 | India, New Delhi

Aangezien iedereen in het huis waar ik verbleef naar zijn of haar werk moest, ben ik maar vroeg naar het vliegveld gegaan, aangezien het me niet heel aantrekkelijk leek om met mijn zware backpack door de stad te lopen...
Daar ben ik dus in een stoel neer geploft, niet echt kijkend naar degene naast wie ik ging zitten. Hij was naar een filmpje op zijn laptop aan t kijken en aangezien ik niet veel beters te doen had keek ik een stukje mee. Tot mijn grote schrik was het een film over vergoddelijking van mensen die voor hun land en geloof willen sterven... beetje eng om zo iemand te zien op een vliegveld...
maarja, gelukkig veilig aangekomen en mezelf de luxe gegeven om een prepaid taxi te nemen in plaats van een bus, tram en dan nog een riksja.
Nu weet ik dan India lawaaiig is, maar zoveel lawaai als er buiten mijn kamer was die nacht was echt verschrikkelijk, ben dan ook direct de volgende dag op zoek gegaan naar een minder gehorige kamer...

Bij het ontbijt zag ik twee meisjes zitten die ik ook op mijn vlucht had gezien, dus ik dacht ik stel me maar eens voor, bleek dat eentje die ochtend al weer verder ging en dat de andere een dag eerder dan ik naar varanasi ging, dus dat we heel wat tijd samen konden doorbrengen. Samen hebben we de hele stad rondgelopen en het erg gezellig gehad en een avonturen beleefd. Waaronder de keer dat we gevolgd werden, omdat we dit door hadden gingen we stil staan zodat hij ons wel voorbij moest lopen, maar toen bleef hij om de hoek van de straat weer stil staan om ons daarna weer te volgen... op een gegeven moment is Melinda (dat meisje) naar hem toe gegaan om te zeggen dat het nu over was! toen zei hij alleen maar, waar heb je het over ik ben op weg naar mijn werk... jaja, maar goed, daarna liep hij door en hadden we geen last meer van hem.

Mijn algemene indruk van Kolkata is erg mooi. Het is wel vies, maar als je daar niet naar kijkt zie je alleen maar de koloniale schoonheid van de gebouwen en de stad ademt nog steeds die koloniale grandeur uit. Ook heeft het wel wat weg van New York, met z'n miljoenen gele taxis op super brede wegen!

Mijn wens was om ook naar het tiger park te gaan wat hier in de buurt is, maar helaas was dat niet mogelijk. Ik kwam hier namelijk op vrijdagavond, daarna was het weekend, maandag was een festival dag en voordat je kan boeken moet je eerst een permit halen. Als ik die permist op dinsdag had gehaald dan kon ik op z'n vroegst pas donderdag op tour mee en tja, donderdag was mijn trein naar varanasi al... dus helaas pindakaas, maar nu heb ik een goede reden om nog eens terug te komen! ;)

Om 19:00 gaar mijn trein naar Varanasi, gelukkig is het me gelukt om voor deze reis een sleeper te boeken aangezien het 15 uur duurt voor ik er ben. Nu hoef ik dus (hopelijk) niet te vechten om mijn plekje...

x chris


  • 14 Februari 2008 - 08:27

    Wikke:

    He Chris,

    slaap lekker in die sleeper van je, hopelijk hoef je niet je bed vrij te maken van ongewenste gasten... Volgens mij ben je vooral erg veel en lang onderweg, trek je dat een beetje of breekt dat je af ent oe toch op aangezien je 's nachts zo te horen ook niet alle rust hebt voor een lekkere nacht...

    tot snel,

    x Wikke

  • 14 Februari 2008 - 10:03

    Hilje:

    Hey Christine,
    Klinkt goed, Lekker low-budget! Tip in sleeper (niet om je ongerust te maken...): probeer een bovenste bed te regelen (indiers willen vaak wel ruilen, want die vinden dat een kutplek), westerse vrouwen kunnen nog wel eens lastig gevallen worden. En heb je een ketting om je bagage vast te ketenen en op slot te doen? Er wordt nl ook veel gejat. Veel plezier in Varanasi, ben jaloers, vond dat geweldig!
    X

  • 17 Februari 2008 - 17:22

    Sanne:

    Haa Christine, ben na je een hyve berichtje te hebben gestuurd weer eens aan het rondneuzen op deze site en je foto's aan het bekijken! Wat lijkt en is het ver weg wat je allemaal beleeft en ziet. ongelofelijk!
    Laatste dagen hier in Ned is het erg mooi weer, stralende zon! het lijkt even lente terwijl het 's nachts vriest! terrasjes gaan voorzichtig open. Vanmiddag heb ik in het Wilhelmina park in Utrecht lekker in de zon gezetten, echt heerlijk, het wordt echt Lente zo langzaamaan!!!
    Verder weinig gronings nieuws, ben ook niet veel in de stad te bekennen doordat ik een studienerd ben geworden. Dus als je terug bent wordt het hoog tijd voor een drankje ergens in een kroegje!
    Tot volgende keer, fijne tijd weer gewenst! liefs San


  • 18 Februari 2008 - 17:55

    Isis:

    Haha dat hoop ik ook voor je wnt volgens mij ben je daar nooit zeker van in India...
    Erg benieuwd wat je van Varanasi vindt, schijnt super indrukwekkend te zijn.

    XX Isis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

india

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2008

reizen met familie

03 Maart 2008

Humpi

27 Februari 2008

Goa

21 Februari 2008

Lucknow

19 Februari 2008

Varanasi
Christine

india

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 12295

Voorgaande reizen:

13 November 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: